30 november 2010

Inspirationskurs!

Jag går en kurs online hos Jessica Sprague som heter Inspiration Everywhere. Vi ska lära oss att hitta inspiration att vara kreativa i vardagen, i allt runt omkring. Jag ser fram emot att få massor med nya idéer till mitt skapande! Jag tror att jag kan lära mig massor bara av att läsa instruktionerna!

Första uppgiften till kursen är att göra ett omslag till en inspirationsbok. Man kunde välja på många olika sätt, digital scrapping, skriva ut hennes förslag och sedan dekorera efter eget huvud, eller göra som jag: använda hennes digitala omslag som en skiss och scrappa själv!

Jag valde en uppsättning papper först, sedan ändrade jag mig helt och hållet. Jag har börjat göra så när jag scrappar, det stör mig lite, men jag blir oftast nöjd med slutresultatet. Så här ser kursledarens förslag ut:


Och här är mitt färdiga omslag:



Ses imorgon med mer inspiration från kursen!

1 kommentar:

Fia sa...

Snyggt =) Du får lära mig sen! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...