7 mars 2011

Mollys mars-kit och Linköping

I helgen var jag med grannfrun på en jättetrevlig, jättehajpad och mycket välorganiserad scrapträff i Linköping. Det syntes många kända ansikten från sajter och forum, kreativiteten bubblade från alla håll och jag studerade olika tekniker och konstiga infall. Kul var det, trött blev man och skapade gjorde vi! Nya bekantskaper blandades med andra bekantskaper. Jag känner verkligen att jag passar på pysselträffar, folk är lika galna som jag är mest.

Det första alstret som jag ska visa skapade jag till mars månadsutmaning hos Mollys Scrapbooking, där jag prenumererar på kitet som kallas shabby chic. Denna gång ska vi lifta ett alster som den nyaste design-tjejen gjort. Jag valde att inte scrappa ett foto, utan en dikt som jag alltid älskat, sen jag såg Stolthet och Fördom (alltså kostymdrama á la Jane Austen, med Hugh Grant och Emma Thompson i huvudrollerna). Kate Winslet sitter och domderar med en stackars beundrare och gör honom alldeles generad när hon rättar honom i hans uppläsning av Shakespeare's sonnett nr 116 (Let me not to the marriage of true minds). Jag distressade mitt randiga papper allt vad jag hade, skrev med skrivstil och brun penna och distressade lite till. Sen försökte jag följa Annelies LO så mycket jag kunde.

Fotot blev lite knepigt, det ser ut som att en av mina not-rubons från Glitz är självlysande. Det är den inte...

2 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för länken, kul att se vad du skapat för fint!

Lilo sa...

Jättefint!!! SNYGGT!!! Låter som en kul scrapträff. Roligt också att vi fick vara med och sponsra lite där! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...