11 februari 2009

Onsdagar är mysiga.

Ja, det är de. Jag har planeringstid större delen av dagen, och kan pyssla på i lugn och ro med att planera upp resten av veckan (10 lektioner sammanlagt på torsdag och fredag, och fredag är dessutom halvdag). Idag hann jag gå iväg en stund på förmiddagen för att köpa mjölk till kaffet, äpplen till kollegan R's eftermiddagsgrupp, planera upp nästa moment i både tyskan och engelskan hyfsat... och fika, leta skolkare, snacka lite strunt med några kaxputtar och mycket annat. Skolan är hem för alla möjliga typer och jag skulle kunna bara sitta i korridoren och lyssna och titta en hel vecka. Tänk vad de pratar om för grejer! Allt från dagen mer eller mindre äckliga mat till djupa diskussioner om livet och kärleken.

Killen X kom fram till mig på rasten och ville berätta något. Han är bra på att skämta till saker, och är sällan helt seriös. Dagens samtal hörde till ovanligheterna. Han hade blivit spöad av en annan elev, och ville att jag skulle föra det vidare till rätt vuxna. Himla skönt att han kom till mig och berättade, innan det hade vuxit i rykteskvarnen till ett vilt slagsmål med jag vet inte vad för vapen och strunt.

Hittade en intressant bild i mobilen igår, när jag laddade in foton till datorn... Tog den i höstas på väg från jobbet. Det hade bara snöat lite grann, och eftersom parkerade cyklar står lite lutande så blev effekten skitsnygg i snön på marken. Vet inte om bilden är lite för mörk för att se vad som är vad, men tar ni på er glasögonen så ser ni nog. Eller vadå "ni"? Det är bara Cilla som läser min blogg... Nej, jag är inte ledsen, jag gör det ju mest för mitt eget nöjes skull. Oroa er inte. Dig. Menar jag. Oroa dig inte.


1 kommentar:

Cilla sa...

Kommer du ihåg när vi själva var i den åldern och sprang runt på gymnasiet i Danderyd och moppsade oss... ja, du moppsade dig kanske inte så mycket, jag moppsade mig väl lite mer kanske *garv*... Vi alla ska den vägen vandra...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...