16 februari 2009

Lovet är här!

Nu är det här. I morse vaknade jag vid åtta och kände en enorm förnöjsamhet i det faktum att jag i vanliga fall redan skulle varit vaken i två och en halv timme! Sen vände jag på mig och sov en stund till. Sambon och jag har varit i stan och på ikea idag, han köpte TV-spel och jag köpte ljus. Vi åt lunch på ikea också. Jag blev faktiskt förvånad över hur fräsch maten var, och hur många alternativ det fanns. Mumsig laxsallad till mig och kotlettrad med ratatouille till Sambon. Jag fick hans pommes frites, han tog bara några stycken, eftersom han ska undvika så fet mat. Jag har tvättat också, lagat mat, diskat, pratat med svärmor i telefon... Och nu sitter jag och skriver. Inget jobb- eller studierelaterat, utan ett utkast till en berättelse. En novell. Eller kanske en roman. Jag har fått för mig att alla lärare är författar-wannabe's innerst inne, i smyg. Jag är då det. Och flera på jobbet är också det. Och så har vi kollegan A, som just nu är hemma och skriver. Hon är så modig, har bestämt sig för att jobba extra och skriva den där boken som vi andra bara drömmer om.

Jag njuter i alla fall av att sitta med datorn i knäet och bara skriva för att det är kul, fundera på fomuleringar för att se vilken som bäst beskriver en stämning eller min mentala bild av scenen... Supermys! Ni kanske kan få en förhandstitt så småningom, men än så länge är det bara en mycket suddig kolteckning av det jag har i huvudet. När det är vattenfärg, då kanske jag kan visa upp den, för då syns det nog lite mer, det som jag vill visa.

Ikea har ljus som luktar nytvättat. Det är lite coolt. De står på den lilla bokhyllan i vårt vardagsrum och det luktar liksom sommar, tvätten som har hängt ute och torkat i solen.

Det här blev ju bara en massa babbel. Så kan det vara ibland. Jag har stängt av hjärnan, den behöver vila. Ska rätta prov imorgon, då kommer jag kanske att behöva den. Eventuellt.

Dagens bild är från i somras, tagen vid Familjen stuga på Skäret. Fantastiskt vackert!

1 kommentar:

Cilla sa...

Vad skönt med lov... fast jag har lov jämt... det beror på hur man ser det. Själv längtar jag tills mamma kommer hem igen för då blir det nog ltie mer action :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...