4 juni 2009

Sommarjobbspratikant!

Idag var jag på internutbildning på nya jobbet. Det gick bra. Jag fick dels visa att jag kunde köra bil. Det gick bra. Fick ett par kärringstopp och missade att GPSen talade om för mig att jag skulle svänga höger, men det löste sig. Huvudsaken var att jag inte backade över kundernas brevlådor eller mejade ner deras rabatter och husdjur. Det gjorde jag inte.

Sen fick jag prova på att spruta myrgift utomhus, lägga ut lådor med råttgift, prata med kunder... Allt det andra man gör i jobbet. Fast mest kör man bil. Jag är faktiskt sugen på just den delen, det är ju faktiskt både bra och lockande för mig med mitt hyfsat nya körkort att köra mycket bil. =)

Imorgon är det näst sista vanliga dagen på skolan. Vi går bara enligt schema imorgon och på måndag, resten av nästa vecka är städning, lekar, luncher och avslutning. Skönt! Eleverna ser just nu på film eller gör klart gammalt skräp som de har liggande sedan tidigare. Härligt! Jag ser fram emot torsdag, då eleverna efter tre års slit äntligen får fira och lämna högstadietiden bakom sig! =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...