5 juni 2009

Modeblogg?

Nej, det här är ingen modeblogg, men det är kul att visa upp lite saker om jag är nöjd med. Alltså, dagens tema: shopping i Stockholm. Onsdag den 27:e var nästan alla elever i år nio från skolan på en skolresa till Stockholm över dagen. Upplägget var enkelt: Naturhistoriska på förmiddagen och shopping på eftermiddagen. Naturhistoriska var intressant, det var lätt att gå där och bara titta på saker i två timmar. Sen mötte jag upp syster K för lunch och lite shopping innan hon skulle till Beckmans och packa ihop sina pryttlar. Första anhalten var Acne, där syster K hittade en söt kjol att ha på avslutningsfesten. Sedan gick vi och kollade på en concealer (ni som känner mig vet att jag inte är direkt erfaren på området) som kunde ljusa upp det mörka under ögonen. Den som syster K använder (och jag, numera) fanns på NK, en YSL Touche Éclat. Den kostade inte så lite där, men jag fick i alla fall reda på vilken nyans som skulle funka bäst på mig. Sen gick vi till Indiska och H&M och provade lite, syster K hittade en jättesöt klänning att ha i den varma New York-sommaren!



Efter att K stuckit mot skolan gick jag runt själv och letade snyggheter. Skor provades, toppar, kjolar och klänningar. Till slut hittade jag ett Bingo på Gina. En tunika med skor på! Himla fin, och himla jag. Jag hade den på jobbet idag, och RM frågade om hon fick köpa den av mig till sin dotter som älskar skor. Hihi!



Detta har syster K gjort, finns på Acne. (skärmen alltså) =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...