6 juni 2010

Kort nr 3.

Sista kortet för kvällen är en kusin till förra kortet (det svarta). Jag rullade en liten bit till av det fina OA-pappret, satte en tag på utsidan med en brad och knöt ett band runt alltihop. På insidan gjorde jag något som jag sett i flera scrapbloggar: man river/klipper en slits i mönsterpappret och viker upp det, sen sätter man en bit annat papper bakom, som får titta fram lite. Perfekt för att knyta ihop intrycken! Jag satte en liten bit av notpappret innanför det blå mönsterpappret, inkade runt om slitsen och runt kanten notpappret. Lite halvpärlor fick avsluta, och den lilla lappen där kortets hälsning ska stå satte jag så att glitterbladen på mönsterpappret syntes helt. Hurra! jag kommer närmare och närmare vintage-stilen i mina kort. Just nu vill jag dit. Perfa!



Jag har lovat mig själv att inte gå in på Stellas mer än en gång i veckan, men det är svårt! Allt är så fint, och jag vill ha en stor bank av pysselgrejer! På önskelistan nu står mer OA-papper med noter, Pro-markers och fler snygga stämplar. Tur att jag inte pendlar nånstans till jobbet just nu, då kan jag lägga de pengarna på scrapsaker från Stellas! Hoppas på mer tur i nästa blogcandy hos Stellas... Kolla in sidan här! ;)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...