6 juni 2010

Kumlakalas och pysselkväll

Idag var det Kumlakalaset. En tillgänglighetsgrej, kommunpolitiker fick åka rullstolsrace och ledsaga varann i hinderbana. Lagom underhållande.
Ikväll har jag pysslat med grannfrun. Vi gjorde några bara-för-att-kort, att ha till något som vi inte vet just nu, och pratade om kryssningen. Det ska bli så spännande! Och kanske dyrt... Får ge mig själv ett tak, och bestämma i förväg vad jag ska titta efter. Farligt, farligt...
Jag gjorde tre kort ikväll. Först gjorde jag ett kort till syster, som hon ska få på 1:a juli. Då är det Canadas (och hennes) nationaldag! Kortet är enkelt, och inspirerat av den canadensiska flaggan. Ska bli kul att skicka det till henne och få höra hennes reaktioner.Sen gjorde jag ett kort till min sambo. Vi har varit förlovade i sju (!!) år idag! Hurra! Jag lekte lite med vintage-stil, typ. Kortet blev bra, jag är supernöjd. Det är gjort på svart cardstock, som jag har dekorerat med ett grått satinband, en vit ros, ett hjärta klippt ur ett mönsterpapper, en bit October Afternoon-papper med noter som jag först inkat runt kanterna med mörkbrunt och sen rullat på en virknål för att få till en bra böj. Sen knöt jag en bit vitt sick-sackband runt alltihop. Insidan är enkel, en bit rosa-rött mönsterpapper, klippt med mönstersax och inkat, med en embossad liten tag och några halvpärlor.

Närbild på dekorationen på framsidan. Tre saker i en klump. :)

Grejerna kommer så klart från Stellas, Kumlas mysigaste butik, som också är farligast för plånboken. Jag vill köpa en av allt!!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...