10 juni 2010

Måleri, målera...

Nu har jag börjat färgläggningen. Jag fick hem mina första Magnoliastämplar igår. Helt underbara! Den ena är för stor för mitt akrylblock, så jag måste köpa ett nytt. Men den mindre passade perfekt, och jag stämplade upp och embossade några stycken, så jag kunde börja färglägga. Använde mig av vanliga akvarellfärgpennor, som man kan blöta ner antingen innan man målar med dem, eller måla på efteråt. Jag kör nog på att använda min smidiga vattenpensel efteråt, när jag fyllt i det jag vill. Vattenpenseln måste det ju vara en kvinna som kom på! Perfekt vattenflöde, inget doppande eller annat slabb, och jättebra resultat! Gjorde födelsedagskort till svärmor som fyller år på söndag, och satte dit en målad Magnolia-Tilde. Så här blev det.


Mina favoriter halvpärlorna hänger med också! Har inkat lite, stansat med min Martha Stewart, och pysslat dit lite band och blommor. Dessutom låt jag bli att rulla en liten bit notpapper och sätta dit! ;)

Idag är det skolavslutning för mina små sexor. Har ju visserligen bara haft dem en termin, men de känns i alla fall som mina. Återkommer med en sammanfattning av terminen i kväll. Ska bara böla lite till Den blomtertid... först, och se på film och spex.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jättefint kort! :) Vad duktig du är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...