26 september 2010

Maraton i Stellas.se:s fysiska butik

Igår var jag och grannfrun på scrapbookingmaraton! Det var verkligen en häftig upplevelse! Jag och grannfrun promenerade med våra fullpackade pysselväskor de fem minuterna till Stellas. Vi blev anvisade våra platser vid det "lokala" bordet (många av deltagarna var långväga ifrån, jag tror jag hörde Kristinehamns-dialekt) och började packa upp.

Deltagande i de tre tävlingarna var det stora målet för dagen, och att titta på när mer erfarna scrappare tillverkade grejer med avancerad teknik och coola verktyg. De tre tävlingarna hette scrappiga saker: Kit, Lift och Skiss. Alla deltagare fick ett kit på sin plats att använda under dagen. Det alster man valde att lämna in till Kit-tävlingen skulle bestå av minst 5 saker från kitet.
Mitt bidrag till Kit-tävlingen.


En lift är ett alster skapat med ett annat alster som inspiration eller mall. Man behöver inte kopiera precis, men det ska synas att man inspirerats av element, komposition eller så. Inspirationen till liften hade Rimna gjort. Jag gjorde min första LO (layout) med en bild på min yngsta syster. Det var läskigt att använda ett helt ark CS (cardstock, tjockare enfärgat baspapper) till det, eftersom jag annars använder tre till fem delar av ett sådant ark till mina kort. Tur att jag hittade en färg som matchade silhuett-pappret som jag hade två av... Japp, jag är en liten noob (nybörjare, används ofta i datorspelsvärlden).

Min LO till Liften, upphängd i butiken.

Skissen som vi skulle inspireras av till den tredje tävlingen hade duktiga Rimna gjort. Jag tillverkade ett kort där jag använde mig av Distresser (ett slags stämpeldynor vars färg man kan använda med en liten svamp för att ändra utseendet på t ex ett papper) och en liten tag som jag använde som mask (alltså täckte över den del av pappret som inte skulle få någon färg på sig). Visar också en halvbra mobilbild av själva skissen.

Skissen

Mitt kort till Skiss-tävlingen.

Sedan, när alla bidrag hade lämnats in (man hade 8 timmar på sig för dessa tre alster) fick vi gå runt och rösta, dvs skriva numret på det alster vi tyckte var bäst i varje kategori på en lapp och lägga i tre olika burkar. Tre alster fick pris i varje kategori.

När vi kom på morgonen och alla var där, lottades det ut vinster från Stellas stora sortiment. På kvällen lottades det igen! Alla vann något. Jag och grannfrun vann varsin paper pad med 56 ark på morgonen, hon en med vintage-papper och jag en med färgglada, glittriga papper. Vi bytte lite med varann, för hon är mer glittrig än jag, och jag är mer vintage.

Under dagen hann jag också med att göra ett dopkort som syster beställt till lilla Ines, och ett par andra småsaker.

Dopkort till söta Ines.


En liten ask

Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten, tror att det är en bild som är i fokus... Nästa gång ska jag fota när jag är pigg i huvudet. Efter 10 timmar på mara blir man ju lite trött!

Tack Stellas för en kul träff, vi ses snart igen! (ska dit på nybörjarkurs i hur man gör LO:s om några timmar)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...