18 september 2010

Pysselkväll och nytt kit

Kvällens pyssel


Jag fick min vinst från Grodans igår. Ett maffigt kit med välmatchade grejer som räcker till hur mycket pyssel som helst! Stort tack!

Mitt i flytten landade en klase nördar i vårt vardagsrum igår. Kul! Jo, jag tycker faktiskt det. Efter att ha varit lite sådär småirriterad över att jag inte dammsugit så gav jag upp och stack till grannfrun och pysslade på kvällen. Vardagsrummet var belägrat av unga män med datorer, headsets och WoW-konton (jag kommer inte att aktivera mitt förrän efter flytten).

Pysslade med mitt kit från Mollys Scrapbooking och med grejerna från Grodans. På två timmar hade jag fått ihop tre kort och ett bokmärke! Jag hade nog lite ogjort pyssel i hjärnan, och lättpysslade grejer att jobba med.

Kort nr 1 har jag provat en ny grej på, nämligen häftklamrar. Jag var på Ica och hittade en minihäftapparat med färgade klamrar till, och då kände jag att jag måste ju prova. Gillar resultatet. Kort nr 2 blev lite sådär knasigt, massor med mönster på utsidan och en tom yta på insidan. Kontraster, kontraster. Båda dessa gjorde jag med Mollys septemberkit Djungelkänsla. Bokmärket gjorde jag sen med en spillbit av det snygga flodhästpappret och en bit av zebra-bandet från Mollys. Bara för kul, liksom.

Kort nr 1, ut- och insida


Kort nr 2

Bokmärke

Kort nr 3 skapade jag med en del av allt det vackra i Grodans-kitet. Jag är ju inte så rosa i mitt skapande, men nu ville jag prova. Det gick bra, men jag dämpade det rosa med grönt, både i bandet, cardstocken och med grön distress ink på två av blommorna i lager-på-lager-kreationen i hörnet.Kort nr 3

1 kommentar:

Lilo sa...

Vilken otroligt kreativ kväll du hade! Att du hann få så mycket fint gjort!!! =) TACK för att du visar!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...