12 september 2010

Mollys septemberutmaning

Nu har jag gjort det! Jag har funderat länge, kollat på andra sidor, inte riktigt vågat... Men nu när jag är en Molly-medlem och det finns en utmaning till kitet jag fick hem i den riktigt innovativa lådan (!) så tänkte jag att nu är det dags.

Jag gjorde ju en ask till min syster som första Molly-grej. Se tidigare inlägg. Sen kom jag på att jag ville ge en ask till min andra syster också. Jag hade köpt ett par ganska fula askar på Ica i somras med tanken att jag skulle snygga till dem lite med pyssel... Så här blev det:


Pappret jag har klätt asken i är två ark ur Mollys septemberkit. Bladen var med i ett extrakit. Jag satte ögon på en flodhäst som var en del av papprets motiv, och så satte jag dit Lilos hemgjorda flodhäst ovanför, lite bakom bladen. Han smyger på den andra flodhästen. Undrar om flodhästar kan smyga?

Gjorde en tag som liknar den till den förra asken, satte dit blommor, en nål, en charm och avslutade med bokstäver från Mollykitet. Crazy Hippo passar liksom bra till flodhästarna på asken, eller hur?

Gjorde ett försök med en av Hambly-gnuggisarna, men trots att jag klippte ut den snällt, så kunde jag inte limma fast den. Så jag valde en mindre. Dekorerade en annan sida med en flodhäst från en av journaling-rutorna i kitet.



Avslutar med en bild på de två askarna tillsammans. Imorgon ska de ges bort till respektive syster. =)

1 kommentar:

Lilo sa...

Klart flodhästar kan smyga! ;) Jättesnygg ask! Sådant är så svårt att skapa tycker jag, askar och specialvikta kort. Men du har verkligen lyckats klä dina askar snyggt! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...