11 november 2010

Mamma!


Jag har scrappat min mamma. Det var inte så svårt att välja bilder till den här LO:n, jag hade många bra som jag ville ha med. Det stora fotot var jag säker på att jag skulle ha med på en gång, sen funderade jag länge på hur jag skulle göra med de andra bilderna. Till slut gjorde jag en liten ram av en bit spillpapper och testade om det gick att beskära bilderna till samma storlek. Jag fäste bandet bakom de tre små bilderna på ett sätt som jag själv tycker är ganska smart: Jag gjorde hål bakom det över och nedre kortet med öljettverktyget och trädde igenom bandet. På det sättet blev det inte så knöligt bakom själva bilderna.

Temat annars är handarbete, mammas stora hobby är broderi. Jag hittade papper från Cosmo Cricket hos Stellas i somras som passade perfekt! Köpte tre ark och har gjort flera kort med dem och så denna LO, där jag har pappret Material Girl - In Stitches som fotomatta, och har klippt ut saker från klipparket som hör till kollektionen. Jag har ett växande förråd av knappar som också passade temat, och tittar du noga så ser du att det sitter knappar vid tre tre små bilderna, den stora och som mittbitar i blommorna.

Titeln våndades jag över en lång stund, jag hade inte bokstäver på mina thickers-ark så det räckte till mamma... Till slut vände jag uppochner på ett W och så blev det Morsan, med ordet bästa i bruna minibökstäver ovanför.

Jag är nöjd med min LO eftersom den speglar en del av mammas personlighet, samtidigt som jag har fått fundera en hel del över hur jag vill att mitt alster ska se ut. Det tror jag hjälper mig att komma närmare en egen stil.

Tack för att du tittade in och känn inget dåligt samvete om du inte orkade läsa hela uppsatsen! =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...