13 november 2010

Minialbum från kryssningen

Scrapgalens scrapkryssning höll Åsa/Badanka en kurs i minialbum. Det var superkul, vi lärde oss att vara effektiva, skapa med ett genomtänkt tema och inte göra det för svårt för oss själva.

Jag hade tagit med mig bilder på mig själv, min sambo och våra katter, samt ett par andra som sambon har tagit med sin fina kamera (Canon Eos 500D). Han experimenterade mycket med ljus, exponering och fokus ett tag, vilket gav superfina bilder.

Efter lite tankearbete bestämde jag mig för att ge sambon mitt album i present när han fyllde år förra veckan. Här får ni några bilder på asken jag gjorde till albumet, samt naturligtvis själva albumet.

På varje vänstersida har jag målat med akrylfärg och sedan stämplat ovanpå. På varje högersida har jag satt ett foto, och dekorerat med en hemgjord stjärndekoration. Varje sida har möjlighet att stoppa i en tag uppifrån för att dokumentera mer om varje bild. Jag har gjort det på några. Albumet hålls ihop av lite snöre och känns lagom rustikt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...