2 november 2010

Scrapmara på Tullängsskolan

I helgen var jag och blivande grannfrun på Örebroscrappen på Tullängsskolan. Det var Örebro Scrapbookingsällskap som stod för arrangemanget, och jag tycker det var en riktigt välorganiserad träff. Vi satt i matsalen på skolan (det runda huset). Jag tror att vi var ca 50 deltagare, och så var det tre butiker där med grejer. Tre butiker som jag inte hade stött på tidigare, det var trevligt.

Första tävlingarna var färgutmaning och skiss. Färgutmaningen var att använda tre av följande färger: lila, orange, grön och svart. Halloween, någon? Jag hade en jättebra bild på syster och hennes sambo när de spelade ett spel med trädjur i lila, grönt, orange...

Spelet heter Tier auf Tier och går ut på att man ska stapla sina djur så högt man kan och inte rasa innan motspelarens stapel har rasat. Som ni kan se är det ett kul spel!

Till skissen gjorde jag en mindre färgstark LO. Jag hade ett monokromt kort på sambon med syster och deras mormor från förra året, där alla är glada och nästan allt på bilden är blått. Jag matchade det med brunt och fick till denna LO:





Hittade en perfekt pappersremsa som jag tyckte passade tillfället.

Dags att åka och jobba, fler bilder kommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...