7 november 2010

Vintage udfordring 10!

Jag har hittat en norsk sida där de lägger ut utmaningar vare månad, alltid med vintage-tema. Passar mig perfekt! Just nu är utmaningen att man ska embossa eller använda UTEE. UTEE tyckte jag lät svårt, och jag har inte material till det, men embossing gillar jag.

Mitt bidrag:



Jag började med att distressa själva kortet med distress ink - brushed corduroy. Sedan sprayade jag perfekt pearl mist på, så att distressen blev lite mindre skarp. Alla papper utom tagen med fågeln är skrapade i kanterna med en sax och distressade med samma färg. Det bruna pappret bakom mina två tags är stämplat med en textstämpel och embossat med vitt embossingpulver. Det ger en snygg konstrast till allt det bruna och slitna. De två tagsen är från Graphic 45, dem har jag distressat, sedan sprayat med perfect pearl mist och knölat till dem medan de var fuktiga. Fjärilen är infärgad med samma distresser igen och sprayad med perfect pearl mist. Sist byggde jag upp en liten blomsterbukett med pärldekoration, fäste en bit svart spets på ett av de bakre lagren och satte dit tre pärlor. Jag kan inte låta bli pärlorna, de är så vackra!

6 kommentarer:

Kianel sa...

beautiful creation!
thanks for playing with us at vintage udfordring!
hugs from France, Kianel.

Mette sa...

Nydelig og stilig med masse flotte detaljer!
Tusen takk for du deltar i Vintage utfordring!

Klem Mette

Ida sa...

Men gud så vackert!
måste nog kika in på den där sidan, och kanske även jag delta i utmaningarna!
Kramar

Mim... sa...

Vilket läckert kort!
Ha det bra.

Linda S. L sa...

lekkert kort du har laget :D takk for at du deltar hos vintage udfordring :D klem fra Linda S. L

Benita sa...

Fint kort - tak for din deltagelse i vintageudfordringen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...