27 februari 2009

Äntligen!

Hurra! Äntligen helg! Jag har njutit sedan lunch, då jag kom hem efter avslutad arbetsvecka. Veckan som kommer precis efter ett lov känns alltid lite tyngre än andra veckor. Det är i och för sig inte så konstigt, men det är tråkigt att det ska vara så tungt att komma tillbaka, då känner man ju ännu mer att man helst skulle vilja ha ett enda långt lov! Nåja, den första veckan efter sportlovet är gjord nu, och det är bara 5 veckor kvar till påsk. Precis lagom för att hinna igenom ett eller möjligen två små moment i skolan och ha en hög med prov redo till påsklovet. Då kommer det att finnas nationella prov i engelska att rätta också. Jag kommer inte att hinna ha så tråkigt på påsklovet, med andra ord. Dessutom ska vi till Sambons föräldrar och fira påsk, så själva påskhelgen kommer jag inte att kunna jobba något.

Jag hade planerat mycket aktivitet i eftermiddags, städning, handling, promenad, ja, du vet. Massor med produktiva, duktiga saker. Men när jag tittade på klockan var den kvart i fyra och jag hade surfat Facebook - hela eftermiddagen! Det var bara att åka iväg till mataffären och handla, så det skulle kunna bli nån middag. Hemgjord pizza, mums! Alla andra var också där, kan tilläggas. Jag tycker man borde införa högertrafik och högerregel i mataffärer, i alla fall de som är stora. Det blir så lätt trafikstockning när man vill handla fort, och någon stannar med sin vagn mitt i gången mellan hyllorna för att fundera på livet en stund, sen leta efter en senapssort som inte finns, och till slut upptäcka att grannens fru står och håller i senapsburken! Som man då måste diskutera en kvart innan man upptäcker att man visst stod i vägen. Argh! Det är ju lönehelg, så det är ju bara att gilla läget. Nästa vecka ska jag inte handla på en fredag. Så det så.

Dagens bild: Vacker rimfrost på en kvist vid jobbet. det töar här nu, och jag hoppas på att snön ska vara borta efter helgen, så jag slipper vara snöbollspolis nästa vecka. Det är faktiskt inget kul. Jag förstår ju också att det är kul att kasta snöboll, men när det nu är skolans policy så får man ju lov att finna sig i det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...