2 mars 2009

Måndag igen...

Jaha, måndag igen. Kompisen T drog hem till Gästrikland igår, och sen kom vännen J in som en virvelvind! Full fart direkt, liksom. Tacosarna till middag blev supermumsiga, invigde julklappen från Sambons syster (tacos-servis). Jag har läst för mycket bilddagboken igen, min meningsbygnad är inte av denna värld!

Idag nådde jag nytt lägsta-rekord. Supertrevligt. Har köpt ett par nya jeans, samma storlek som jag hade när jag var så där Fabulous! Idag ska jag inviga dem på jobbet. Nej, jag är inte fixerad, men måste ju hänga med och hålla igång. Dessutom så är jag faktiskt nöjd med min insats den här veckan, det visade sig ju att det lönar sig att satsa lite extra hårt.

Sambon har varit superförkyld hela veckan, legat och vilat massor och nyst, hostat och varit ynklig. Stackarn! Jag har inte känt av nåt än, men känner att jag har mer ont i halsen än vad som är riktigt okej, så det kanske är nåt på gång nu. Hoppas jag klarar mig till helgen, så jag slipper vara borta från jobbet. Det är inte bra för samvetet att ringa till expen på morgonen och kraxa fram ett "Hej, jag är sjuk idag." Jag vet ju precis hur många vikarier det finns som har mina ämnen, är tillgängliga och duktiga... Hm. Pratade med Mamma om det i helgen, att det är en samvetsfråga för en lärare att vara sjuk, man tänker för mycket på verksamheten. Mamma tyckte att så är det väl med alla som är engagerade i sina jobb och vill göra det så bra som möjligt. Tror jag har varit lite insnöad i lärarfällan. Nu ska jag strax kuta mot tåget så jag kommer till jobbet även denna måndag. Har ni (-nej, jag menar NI nu, faktiskt. Har spritt ut min blogg lite, på prov, så har kanske fler läsare än bara Cilla (nej, jag menar inte att du är "bara", Cilla, men det förstod du säkert) nu.) tur så blir det ett inlägg till idag. Sov gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...