2 mars 2009

Snö, trasiga lok och danska kungar

Jaha. När jag gick hemifrån i morse såg jag ju fram emot en tupplur på bussen med mp3:n i öronen och sjalen runt axlarna... Men när jag kom till station så visade det sig att mitt tåg hade problem med loket och de visste inte när det skulle kunna avgå. Ingen ersättningsbuss heller. Jag funderade i fem minuter medan jag stod på perrongen och drack mitt medhavda te, sen gick jag hem och hämtade bilnycklarna och satte kurs mot K. Ingen idé att komma sent till jobbet när man kan gå hem och hämta bilen! Tuffade mot jobbet i lilla Pärlan med Rockklassiker på högsta! Wiihoo! Nästan lika bra som att sova på bussen, och fortare går det ju. Kom fram tjugo i åtta! Hann tillochmed vara snäll och sätta på kaffe till kollegorna och städa av skrivbordet innan morgonmötet.

Fick en och annan besviken blick när eleverna kom in på mentorsmöte och jag inte hade fika med mig. Men hallå! Jag kan ju inte baka åt de små trollen varje vecka! Får ta och bjuda dem igen nästa vecka, så blir de glada. Då ska jag ju stå för eftermiddagens fika till kollegerna också, så lika bra att baka hela helgen. ;)

När jag styrde kosan hemåt snöade det lite lätt, men innan jag hunnit hela vägen hem hade det övergått i regn. Hurra! Jag är lite lätt trött på den här vintern nu, det får gärna bli vår igen snart. Men det tog bara en timme eller så innan snöfallet var ett faktum igen. Och det snöar fortfarande! Sånt där snöfall som man vill ha på julafton! (se bild)



Jag längtar efter sånt här!



Snödroppar - foto: John van der Meer




Nu ska jag sätta mig i kökssoffan och rätta prov och äta halstabletter, superont i halsen! Usch! Men det går nog över snart. Föräldramöte imorgon kväll. Jippi. Av någon anledning känner jag mig alltid som ett barn själv när jag är i närheten av elevernas föräldrar. De är ju äldre än jag, men jag är ändå snart 30, så snart får jag nog ta och växa ur det här. Så det så.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...