1 juni 2010

Pysselknas

Jag har varit igång med mina pysselgrejer idag också. Sambon spelar ett nytt TV-spel och jag sitter i soffan och pysslar. Idag blev det ett och ett halvt kort. Hur då? Jo, jag gjorde en framsida, sen en insida. Sen insåg jag att de inte passade ihop! Insidan hade jag redan fäst i kortet... Usch! Men smart som jag är så kom jag på att vika kortet "ut-och-in"! Vips blev den gamla insidan en sprillans ny utsida, och det blev plats för en ny insida.

Jag testar att använda mer grejer i mina kort, jag är lite feg när det gäller att smacka på med detaljer, blommor, brads, bling... Har dessutom testat att göra kanterna på de mönsterklippta bitarna lite mer speciella med Chalk. Det är svårt att få det lagom ojämnt, men det kan jag säkert bli bättre på.

Framsidan som inte passade och som inte var fäst på något fick en ny bakgrund. Jag var inne på Stellas och köpte min Fiskars skärmaskin, och tog del av det nya erbjudandet! Bonus-cardstock-pappren var i jordfärger, och det skulle jag nog inte köpt annars. Men nu hade jag en turkos och brun framsida utan kort. Pling! Jag hade ju fått med mig ett ark brun cardstock hem! Så här blev det:



Min kusin tar studenten på fredag. Jag har inte möjlighet att åka själv, men har naturligtvis gjort ett fint kort till honom. Hoppas han blir nöjd! (Alla grejer är från Stellas!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...